International Orientation Days - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu International Orientation Days - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

International Orientation Days

Blijf op de hoogte en volg Minte

09 Januari 2017 | Verenigde Staten, Richmond

Hoi allemaal!

Inmiddels zit ik alweer een paar dagen op campus en zitten de Orientation Days er weer op.

Donderdag t/m zondag stond in het teken van Orientation Days. Donderdag stond vooral in het teken van in onze dorms trekken, en 's avonds hadden we een 'pizza party' met alle internationals. Vrijdag kregen we info sessies over het leven op campus, de campus police, het health center, etc. Vrijdagavond gingen we naar de Walmart wat al een beleving op zich was. De caissières stoppen al je producten voor je in plastic tasjes. Dit ging tergend sloom en was bijzonder inefficient, dus na een half uur in de rij te hebben gestaan waren we de Walmart ook wel weer goed zat :). Mama zou ook een hartaanval krijgen als ze ziet hoe veel Amerikanen hier aan afval verspillen.(Loveyou mam :)) Zo kreeg ik voor 12 producten bij de Walmart al minstens 12 plastic zakjes mee (zie foto).

Het was wel jammer dat de helft van het Orientation programma geschrapt was, vanwege de 'sneeuwstorm'. Toegegeven, het sneeuwde inderdaad wel flink en het was goed koud (rond -17 graden), maar letterlijk alles lag plat vanwege 20 cm sneeuw. En ik maar denken dat de NS kon overdrijven bij een beetje sneeuwval. Ook deed de eerste dagen de verwarming het niet in onze dorm, dus de eerste nachtjes waren lekker fris, haha :D

Zaterdag en zondag hadden we dus een tamelijk leeg programma. Uit verveling gingen we zaterdag maar sleeën. Ik heb me laten vertellen dat het een Richmondse traditie is om uit de D-hall (Dining Hall), een tray mee te smokkelen en daarop van de berg af te glijden. En zo geschiedde:



Zondag moesten we alleen nog een 'Honor Code' toets maken. Dit hield in dat we uit ons hoofd moesten leren wat wel, maar vooral wat niet gedoogd werd. Denk aan spieken, liegen, fraude plegen, plagiaat plegen en stelen. Geheel in de Amerikaanse stijl moesten we daarna de Honor Code pledge tekenen. Voor de rest doodden we de tijd in de 'Commons'. Dit is een soort Common Room met banken en comfortabele stoelen, en met veel grote tv's met spelcomputers (wii, xbox, playstation). Ondanks dat deze dagen dus saai waren, hadden we het wel gezellig :)

Komende week begint het echte studentenleven! Ik kijk erg uit naar m'n vakken en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Minte

  • 09 Januari 2017 - 23:06

    Wilma:

    Ha Minte,

    Leuk om je verslag weer te lezen en heb ik het echt goed gezien ? - 17 graden??? Vreselijk, dat is pas echt winter zeg! En dan ook nog een kapotte verwarming, klappertandend in je bed
    brrrrr.....
    Maar op je foto in de sneeuw zie je er wel heel blakend uit, dus je krijgt er een frisse winterlook van moet je maar denken.
    En al die tasjes, ongelooflijk idd wat een verspilling. Best raar ook, dat zulke dingen nog heel gewoon worden gevonden toch ?

    Hoe is het eten?
    Het gebouw ziet er mooi uit, wel doet de foto waar jullie er met z'n drieeen voor staan een beetje spooky aan. Net een plaatje voor een beklemmende griezelfilm, ziet er onschuldig uit, maar heeft iets dreigends . Nou ja, ik heb te veel enge films gezien denk ik.

    Hier gaat alles z'n gangetje, heb al een vervolgkuur gehad, dat was goed te doen.
    Nu heb ik alleen een wortelonsteking waarvoor ik nota bene naar de kaakchirurg moet. Kan er ook lekker bij , bluhhhh...

    Ik heb het grote bomenschilderij af, nadat ik de onderkant wel zes keer heb veranderd, pfff, maar het moet zo maar.
    Ik zal de foto ervan wel eens doorappen.

    Ga ik nu m'n bedje in.
    Fijne week met je studie!

    Liefs, Wilma

  • 09 Januari 2017 - 23:37

    Geertje:

    Waaat? 12 plastic tasjes? Zijn ze daar helemaal gek?
    Love you too!!
    Je moeder

  • 10 Januari 2017 - 01:46

    Minte Siegert:

    Hee Wilma, ik heb je even geappt :)
    Liefs!

  • 23 Januari 2017 - 17:25

    Warremans:

    ..... ik neem dus aan dat je de tray 'eventjes' hebt geleend ?!?! Stelen ..... oooeeeeeiiiii, ten strengste verboden. Ze zetten je zo weer op het vliegtuig ;-)

    Have fun en als je tijd over hebt ..... maak ons een kleine versie van een All American Snow(wo)man !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 104736

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: