Nashville en de laatste loodjes.. - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu Nashville en de laatste loodjes.. - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

Nashville en de laatste loodjes..

Blijf op de hoogte en volg Minte

19 April 2017 | Verenigde Staten, Nashville

Lieve allemaal,

Mijn allerlaatste update uit Richmond alweer, wat vliegt de tijd! De tentamens zijn nog niet voorbij en ik ben nog 1,5 op campus voordat ik echt officieel klaar ben, maar veel spannends zal er niet meer gebeuren, dus vandaar de laatste update uit Richmond! Deze week had ik al een tentamen en een presentatie, en volgende week heb ik nog vier examens (waarvan twee take-home, wat betekent dat je (een gedeelte van) het examen op je eigen gemakje thuis kunt doen). Prima te doen dus! Volgende week vrijdag heb ik mijn laatste tentamen, en zondagochtend vlieg ik naar San Diego. Ik zal daar een paar dagen blijven, om vervolgens een paar dagen naar Los Angeles en een paar dagen naar Las Vegas te gaan. Vervolgens blijf ik een ruime week in San Francisco: updates volgen tzt weer!

Anyway, afgelopen weekend heb ik mijn laatste tripje van het semester gehad. Donderdagmiddag vertrokken we richting Nashville, maar we stopten na 6 uur rijden voor de overnachting. We (Ashley (Nieuw-Zeeland), Martin (Tsjechië), Lucas (Oostenrijk), en Riccardo (Italië)) overnachtten de eerste nacht in "Cherokee" wat een soort indianendorpje/stadje moest zijn, maar het viel ons eigenlijk nogal tegen. De grootste stroom van toeristen kwam naar Cherokee voor een mega casino dat in het midden van het dorpje uit de grond gestampt was. Daarom gingen we vrijdag snel weer verder naar Nashville, en onderweg stopten we een paar keer om door de bergen te wandelen. 's Avonds kwamen we aan in Nashville, en we zijn gelijk de stad in geweest. Zo leuk! Nashville is zo anders dan alle andere steden waar ik tot nu toe ben geweest in VS. De sfeer is zo relaxed en overal op straat zitten en staan straatmuzikanten.
Op zaterdag zijn we door Nashville gelopen. 's Ochtends kwamen we op een plein waar allemaal mensen aan het dansen waren. Aangezien het heel simpele pasjes waren en het een soort "community-event" was, werden we aangemoedigd om mee te doen. Geweldig begin van de dag om met een grote groep mensen in het zonnetje lekker te dansen! De rest van de dag hebben we wat rondgelopen, en zover ik me kan herinneren weinig bijzonders gedaan. 's Avonds gingen we weer uit en we eindigden de avond met bowlen. We maakten het niet te laat, want we hadden een hele dag in de auto in het vooruitzicht.
Zondag bestond dus uit rijden, rijden en nog eens rijden. Inclusief stops zijn we dik 12/13 uur bezig geweest. Hoe dan ook... stereotypes bestaan om een reden toch? Riccardo (Italiaan) reed het grootste gedeelte van de tijd, en hoe... Hij was constant aan het bumperkleven en te hard aan het rijden, waar we ook vaak wat van zeiden. Je voelt hem misschien al aankomen: op de laatste dag gebeurde het onvermijdelijke: Nee, we hadden geen auto-ongeluk, maar we moesten stoppen voor de politie. Riccardo reed 93 miles/h waar hij maar 70 mocht: dit is een dermate hoge overschrijding van het snelheidslimiet, dat hij naar 'court' moet (zo werkt dat hier), in plaats van dat hij alleen een boete moet betalen. Hij was echter van plan om over 1.5 week naar huis te gaan, dus hoe dat afloopt is nog de vraag.... Spannende avonturen weer dus!

Liefs!

Ps. er staan wat foto's op mijn Facebook en Instagram! Ik heb weinig tijd en zin (stiekem gewoon lui) om foto's hier apart op te uploaden, dus feel free to have a look!

• 20 April 2017 - 08:07

Moeder Geertje:

Je laatste road trip alweer! Je hebt je vrije tijd in Amerika niet luierend doorgebracht moet ik zeggen. Wat heb je veel gezien en gedaan in die relatief korte tijd. Veel succes met je examens. Xxxx je moeder.