California part 2 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu California part 2 - Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

California part 2 - Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Minte

08 Mei 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hello errybody!

Stad numero 2 zit er al weer op, en ik leef nog!

Waar waren we gebleven? Woensdagochtend stapte ik met de Fransen uit mn hostel op de bus naar LA. Daar eenmaal aangekomen en een uur in een Uber gezeten te hebben (man, wat is LA groot), was ik aangekomen bij het hostel. Vervolgens ben ik gelijk maar naar Hollywood gegaan, aangezien dat (voor LA-termen) "om de hoek lag". En eerlijk is eerlijk, heel viel me stiekem flink tegen. De walk of fame zijn wat sterren in de grond, en voor de rest zijn er een paar grote toeristenattracties (madame Tussauds en nog wat van die standaard musea), maar echt veel spannends was er niet te beleven. 's Avonds was er een karaoke avond in het hostel. Heel veel mensen ontmoet waarvan ik met drie daarvan de dag erna op stap ging.
Donderdag deed ik met Emma (Nederland), Misa (Japan) en Sidney (USA) een hike naar het Hollywood sign. Emma en Misa waren exchange studenten die hun semester in Canada afgerond hadden, en Sidney was de meeste vrouwelijke mannen die ik in mijn leven ontmoet heb, en verder heel gezellig. Overigens zagen we op de heenweg een slang in het wild en op de terugweg Kylie Jenner (in het wild). De slang herkende ik zelf ook wel, maar Kylie Jenner niet gelijk (lekker belangrijk ook wel), maar het is dat Sidney me erop wees. Het was een goeie wandeling met super weer en een prachtig uitzicht op de stad! 's Avonds maakte ik het niet te laat aangezien ik al een paar korte nachten achter de rug had, en ik de dag erna m'n energie wel nodig zou hebben.
Vrijdag fietste ik van het hostel naar Venice Beach en Santa Monica. De eindbestemming was mooi, maar de weg er naartoe (+- 25 km) was wat minder mooi (op Beverly Hills na). Het contrast vond ik zo opvallend: aan de ene kant heb ik nog nooit zo veel Miserati's, Porches en Lamborghini's bij elkaar gezien, maar ook nog nooit zo veel daklozen als in LA... 's Avonds had ik mijn mn roommates (3 Aussies en een Canadees) wat in de lobby rondgehangen en gepoold/getafelvoetbald.
Zaterdagochtend was ik alleen naar "The Grove" geweest, een heel mooi winkelcentrum in de buurt van het hostel. Begin van de middag ging ik langs bij een studiegenootje die op UCLA studeert. Samen met haar en een vriend van haar zijn we naar LACMA (Los Angeles County Museum of Art) geweest, en vervolgens weer terug naar The Grove en Farmers Market. Super naar m'n zin gehad! 's Avonds was er weer een feestje in het hostel, maar ik heb het niet te laat gemaakt (in tegenstelling tot mijn kamergenoten, zie hieronder..)

De nachten in het hostel waren ook bijzonder... Allereerst was vrijdag op zaterdagnacht een gozer (die een borreltje of vijf te veel ophad) keihard uit z'n bed gevallen. De laatste nacht was niet veel beter.. Tegen een uur of 4 werd ik wakker van een hard plasgeluid. Half slaapdronken had ik niet helemaal door wat er aan de hand was, tot David (Canada, mega aardige gozer) ineens schreeuwde "ARE YOU FUCKING PEEING?". Wat bleek, een van de Australische vrienden stond in de hoek van de kamer te plassen. Wtf.

Maargoed, ik maak dus weer genoeg mee! Ik schrijf deze update vanuit de bus naar Las Vegas, die volgepakt zit met alleen maar Chinezen en twee oudere vrouwtjes die twee dagen - naar eigen zeggen - alleen maar gaan gokken. Ene kant jammer, want waarschijnlijk zal ik dus wat minder jongeren ontmoeten om mee op te trekken, maar aan de andere kant zal er waarschijnlijk vannacht niemand in de hoek van mn kamer staan te plassen... (Ik heb overigens een hotelkamer voor mij alleen, voor het eerst na 4,5 maand alleen op een kamer, heerlijk!)

Ik geniet volop en wil stiekem nog niet naar huis! Toch is het over 9 dagen al weer zo ver... Echt bizar!

Heel veel liefs!

  • 09 Mei 2017 - 12:22

    Nanda:

    Heerlijk die hostel verhalen. Het voordeel is dat je snel mensen ontmoet, maar de nachten op een slaapzaal kunnen wel eens tegen vallen haha. Geniet nog maar even. Voor je het weet zit je weer thuis met mooie ervaringen en herinneringen ;) Liefs, Nanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 104722

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: