Laatste! - California Part 4 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu Laatste! - California Part 4 - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

Laatste! - California Part 4 - San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Minte

19 Mei 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Lieve allemaal, bij deze mijn laatste update vanuit de US! Ik zit nu op het vliegveld te wachten op mijn vlucht (die over 2.5 uur vertrekt), dus tijd zat voor een blogje dacht ik zo.

Woensdagochtend kwam ik om 07:00 aan in San Francisco, na gelukkig redelijk te hebben geslapen in de bus. Ik kon pas o 14:00 inchecken, dus ben tot die tijd een flinke wandeling door de stad gaan maken. En wat is San Francisco mooi!! De gebouwen zijn echt prachtig en de stad is heel heuvelig. Naast dat dit gelijk een goeie benentraining is, geeft dit prachtige uitzichten! Voor zover ik me kan herinneren heb ik woensdag weinig bijzonders gedaan.

Donderdag sprak ik af met Veronika, Kati en Gabi (Tsjechische exchangies uit Richmond). Overdag weer heeel veel gelopen en veel gezien, en 's avonds bij de Chinees uit eten geweest. Normaal zou ik het niet zo boeiend vinden dit te melden, maar manmanman wat een bediening. Er kwam geen "hallo" of "bedankt" vanaf, in de wc stond een enorme container (lekker aangenaam je behoefte doen), en t stof hing overal. Maargoed, niemand is ziek geworden van het eten! Weer een ervaring rijker, zal ik maar zeggen haha :p

Vrijdag zou ik een biketour gaan doen met het hostel, maar last minute besloot ik om het toch niet te doen. Toch niet zo veel zin in, en lekker een dagje voornamelijk geluierd in plaats daarvan. Ook moest ik nog wat dingen regelen voor de dag daarna...

Want zaterdag was het zo ver: Bungeejumpen!! De brug waar we vanaf zouden springen was 2.5 uur ten oosten van SF, en ik had geen auto, dus dat was even een flink geregel. Uiteindelijk ben ik met 3 andere duitse bungeejumpers meegereden. Onderweg waren we nog gestopt in Sacramento, de hoofdstad van Californie. Later op de middag spraken we af in een pizzahut met alle bungeejumpers en hier kregen we een korte presentatie over hoe en wat. John (instructor) vertelde dat het illegaal was om daar te springen, en dat we daarom alles snel moesten doen. Echter herhaalde hij dit zo vaak, dat wij op een gegeven moment het idee hadden dat het gewoon een truc van hem was om ons snel achter elkaar te laten springen. Hoe dan ook, vervolgens reden we naar de brug (gelegen tussen de bergen, heel mooi!!). Hier was iedereen binnen 1.5 uur gesprongen. Ik vond t zo gaaf! Ik zou het echt heel graag nog een keer doen!
Op de terugweg kreeg ik een lift van John naar Sacramento, om vanaf daar de Greyhound naar San Francisco te nemen. Daarvoor hadden John, Shane (andere bungeejumper) en ik samen nog wat gegeten.

De volgende dag, zondag, sprak ik af met een andere group Richmond exchangies. Zij deden een roadtrip, dus in plaats van met de fiets, zijn we vervolgens de Golden Gate Bridge met de auto overgegaan. Vervolgens Sausolito gezien en daarna naar Fisherman's Wharf geweest. Daarna via Lombard Street (een soort kronkelweg, weet niet hoe ik het beter kan omschrijven) naar Dolores park geweest. En nogmaals: San Francisco is zo mooi!

Tegen de tijd dat het maandag was, had ik het gevoel het meeste wel gezien te hebben. Niet zo heel veel uitgevoerd dus, en weer met de andere Richmonde exchangies afgesproken. Als laatste maal in de US heerlijk Indiaas gegeten (chicken vindaloo). Vervolgens naar een rooftop bar geweest met prachtig uitzicht over San Francisco!


Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 104726

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: