California part 3 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu California part 3 - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

California part 3 - Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Minte

10 Mei 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hee allemaal, deel drie van de vier van mijn westkust avonturen zit er alweer op!

Dit keer reisde ik niet alleen, en zat ik niet in een hostel maar in een hotel. Ik denk niet dat ik ooit nog een keer zo'n georganiseerde reis zou doen, maar dan weet ik dat weer voor de toekomst :). Ik was eerst bang dat het eenzamer zou zijn in de hostels, omdat de helft van de passagiers de engelse taal niet beheerste (wat ook zo was), maar niks bleek minder waar! In de bus heb ik spelletjes gespeeld met twee Indische kindjes, veel gekletst met een vrouw uit Bulgarije die haar 80-jarige moeder op een reis door de USA meesleurde, en ik heb met een leeftijdsgenootje uit Hongkong de nachttour op maandag gedaan: viel me alles mee dus!

In feite heb ik drie dagen in de bus gezeten:
Dag 1: Om 5 uur opgestaan, en om 7 uur de reis naar LA begonnen. Rond n uur of 3 aangekomen en heel positief verrast met de accomodatie! We sliepen in een van de goedkoopste hotels in Las Vegas, maar na 4 maanden goedkope hostels en dormrooms, waren mijn standards dermate aaangepast dat dit hotel voelde als een vijf sterren hotel! Bij aankomst heeerlijk een bad genomen en lekker gechilld in een van mijn twee tweepersoonsbedden. Daarna het hotel ontdekt: wat een gebouw!! Er waren (uiteraard) casino's, een wedding chapel, een amusement park en winkels in het hotel! Ik keek m'n ogen uit, zo bizar! 's Avonds weer hup hup, terug de bus in voor een tour door Las Vegas. En man man man, wat een stad!

Dag 2: Wederom om 5 uur op (joepie!), en om 5:30 begon onze tocht naar de Grand Canyon. 's avonds kwamen we om 18:00 terug, en in die tijd zijn we 1 uur bij de Grand Canyon en 30 minuten bij de Hoover Dam geweest. Het uitzicht was echt fantastisch, maar van weer een hele dag in de bus zitten wordt je wel gaar.. 's avonds wilde ik nog 'even' naar het 'Welcome to Fabulous Las Vegas' sign lopen. Na een uur lopen kwam ik erachter dat ik nog nauwelijks halverwege was, dus toen maar een bus gepakt. De bus raasde echter het bord voorbij, dus samen met een stuk of 7 andere touristen was ik bij de eindhalte gestrand. Uiteindelijk maar weer met de bus terug naar het hotel gegaan, helemaal geen puf en zin meer om nog uit te stappen voor een paar fotootjes :)

Dag 3: Weer een dagje bussen, dit keer terug naar LA! Dit was de minst bijzondere dag van allemaal, we waren 30 minuten gestopt bij een choocoladefabriek en 2 uur gestopt bij een outlet. Fun story: toen ik aan het afrekenen was (Calvin Klein ondergoed voor de geinteresseerden, haha :p), stond een chinees dametje achter me in de rij met hetzelfde soort ondergoed. Ze vroeg aan mij welke maat ik had, en zij had blijkbaar een maatje groter gepakt. Vervolgens inspecteerden zij en haar vriendin onbeschaamd mijn kont om te bepalen of die van haar groter was en of ze ook niet mijn maat moest pakken. Heeel ongemakkelijk maar ook hilarisch!

Dit brengt me bij een volgend bizarre observatie. Het leeftijdsgenootje uit Hongkong (zie inleiding), zei werkelijk out of the blue dat ik 'pretty' was (uuuhh dankjewel denk ik). Zoiets hoor ik nou uiteraard niet elke dag dus bepaald ongemakkelijk was het wel haha. Vervolgens kwam er een ander chinees vrouwtje naar me toe die hetzelfde zei (in Chinees). Blijkbaar voldoe ik dus aan de Chinese schoonheidsidealen, heb ik mij laten vertellen (grote ogen en ik zie er 'lief' uit, blijkbaar). Tijd om te emigreren denk ik zo? :-)

Ik zit nu in een Starbucks cafe te wachten tot mijn Greyhound naar San Francisco vertrekt (nog 5 uur te doden, wish me luck). Ik zal om 7 uur morgenochtend in SF aankomen en ik heb me al voorgenomen om de hele dag helemaal niks te doen. Ik heb zes dagen in SF dus ik doe het even lekker rustig aan! Kan niet geloven dat dit alweer de laatste stop is van mijn Amerika avonturen.....

Heel veel liefs!
Minte

• 11 Mei 2017 - 15:19

Nanda:

Haha in Europa zal je dit nooit doen; zolang en zoveel met bussen reizen. Relax, geniet van San Francisco en zie je snel weer in levende lijve. Liefs, Nanda