Chicago + Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu Chicago + Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

Chicago + Boston

Blijf op de hoogte en volg Minte

02 April 2017 | Verenigde Staten, Boston

Ennn daar ben ik weer!

Om het even heel kort samen te vatten: de afgelopen drie weekenden bestonden respectievelijk uit 1) niks doen 2) citytrip Chicago 3) citytrip Boston.


Weekend 1: de hele week na spring break was ik nog niet fit (ziek is een groot woord maar helemaal lekker was ik ook niet), dus dit weekend heb ik helemaal niks uitgevoerd, zelfs niet van campus geweest. En ook niet zo veel gestudeerd haha :D


Weekend 2: "Een goed begin is het halve werk" kon ik niet helemaal toepassen op mijn Chicago ervaring. We zouden namelijk 01:30 's nachts de bus van Richmond naar Washington DC nemen om van daaruit naar Chicago te vliegen. Ik had uiteraard m'n wekker veel te vroeg gezet. Kleine tegenvaller: mijn wekker ging niet af. Dit vermomde domme blondje (niks tegen blond hoor mensen, alleen maar liefde) had namelijk het geluid van haar mobiel uitstaan en schrok zich te pletter toen ze om 00.50 wakker werd (we zouden om 00:30 van campus vertrekken). Vervolgens heb ik m'n roommate heel lief aangekeken of ze me een lift naar het busstation wilde geven, en op die manier ben ik nog op tijd aangekomen! (FYI: met 'we' bedoel ik Rebecca (Ierland), Ashley (Nieuw-Zeeland) en ik.) De nacht was kort en rond n uur of 7 Chicago-tijd kwamen we aan. De eerste dag zijn we naar het Planetarium geweest, waar zowel Rebecca als Ashley in slaap viel bij de film die we daar keken (wat wil je, na een nacht zonder slaap). Verder zijn we aan t eind van de middag naar een observation deck geweest. Daar hadden we mooi uitzicht op de stad, op de zonsondergang, en in de loop van de avond, op bliksemschichten, hadden. Het gaafste was nog dat er in het gebouw 3 "uitstulpingen" met glazen vloer waren. Dit betekent dat als je hier op stond en naar beneden keek, je alle auto's en mensen ver onder voorbij zag rijden en lopen. Heel gaaf!

Dag 2 zijn we naar Cloud Gate geweest (ook wel 'de bean' genoemd), en hebben we een bezoekje aan het aquarium gebracht. Deze dag was het de hele dag zo lekker weer geweest (ca. 25 graden), maar rond een uur of vijf koelde het letterlijk in een paar minuten af tot ca. 10 graden. Nog nooit eerder zo'n plotseling temperatuurverschil meegemaakt! Deze avond lagen deze oude zielen wederom rond een uur of 9 à 10 in bed...

Dag 3 zijn we 's ochtends naar een museum van Natural History geweest, en 's middags naar de Navy Pier waar we van een typische en machtige Chicago deep-dish pizza genoten hebben. 's Avonds vlogen we weer terug en tegen een uur of 4 's nachts waren we weer thuis (nachtbrakers...). De dag er na ongeveer 12 uur lang aan een opdracht voor school moeten werken, dus dat was pittig!


Weekend 3: Boston! Het lijkt wel alsof ik een stomme actie voor elke citytrip heb... En verhaal is als volgt: voor Boston had ik retourtickets gevonden voor ca. 120 euro. Ik wil het liefst zo veel mogelijk zien van de States, dus ik ik hoefde niet lang na te denken over of ik het de 120 euro waard vond. Echter bleek deze vermomde blondine tickets voor een verkeerde maand te hebben geboekt. Ik kon gratis annuleren, en nieuwe (50 euro duurdere) tickets kopen. Dit heb ik maar gedaan, want nu moest en zou ik ook naar Boston gaan! Uit angst om weer m'n wekker te missen, had ik vrijdagnacht slecht geslapen, en was ik voor mijn wekker wakker (die om 05:00 stond). Rond een uur of 9 kwam ik aan in Boston, en om 10:00 was ik in Harvard voor een wandeltour. De tourgids was heel leuk en we waren met een leuke groep, waar ik vervolgens mee heb geluncht en 's middags ook nog een tour door het centrum van de stad mee heb gedaan. 's Avonds ben ik met 3 anderen naar een basketball-game geweest (Boston Celtics vs Orlando Magics). Geslaagde dag dus!

Enige nadeel van dag 1, wat zich op dag 2 nog steeds voordeed, was het gure, koude, natte weer. Ik had zaterdag niet bijzonder veel zin om nog een dag door de stad te lopen en te verregenen, dus deze dag stond vooral in teken van winkelen en cadeautjes voor de familie regelen. 's Avonds ben ik naar een schilderklas geweest! Het was een redelijk makkelijk schilderij dat we met z'n allen moesten schilderen (de skyline van boston, maar een redelijk figuratieve versie), maar ik ben blij met het resultaat. Ook gelijk een heel leuke souvenir!

Inmiddels is het dag 3, 07:30 en ben ik al 3 uur op. Dit komt omdat er in mijn hostelkamer iemand zo intens, enorm, bizar en onuitstaanbaar hard lag te snurken (ik wist niet dat dit aantal decibel bij het snurken menselijk haalbaar was), dat ik om 05:30 de biezen pakte en maar de stad in ging. Enige probleem is dat het nu zondagochtend is en alles dicht is... Zometeen nog even rondlopen door de binnenstad en winkeltjes kijken, om vervolgens om 12:00 naar het vliegveld te gaan en weer terug naar Richmond te vliegen!

Over 4 weken ben ik trouwens al weer weg uit Richmond! We hebben anderhalve week geleden een e-mail gekregen met info over de vaarwel-receptie, wat het ineens allemaal wel heel serieus maakt. Helaas kan ik hier samen met 5 anderen niet bij zijn, omdat wij dat weekend een roadtrip door Tennessee gaan maken! (met hoogtepunt Nashville uiteraard :) )
Daarna ga ik naar Californië, waar ik mijn tickets grotendeels al voor geboekt heb. De planning is tot nu toe: 3 dagen San Diego, 4 dagen Los Angeles, dan een 3 daagse bustour naar Las Vegas and Grand Canyon, en dan 6 dagen San Francisco! 16 mei vlieg ik naar huis, en ik heb mijn ticket omgeboekt zodat ik nu een directe vlucht naar Amsterdam heb: in 10.5 uur ben ik dan helemaal van de West-kust van Amerika naar Nederland! Heeeel prettig!

En hoe gaat het met jullie allemaal in Nederland?

Heel veel liefs,
Minte


Ps. Ik schrijf alleen maar over alle tripjes en nauwelijks over het leven op de uni, dus bij deze een samenvatting van de afgelopen weken in vogelvlucht: Alleen maar goede cijfers terug (gemiddeld een 9 of iets dergelijks), maar daar kijken ze hier nauwelijks van op want een 7 is 'heel slecht'. Verder kan ik niet wachten om over 1.5 maand weer een kamer voor mezelf te hebben (na al die hostels met snurkende mensen en een klagende roommate elke avond lijkt een kamer voor mezelf echt heerlijk). Verder kom ik niet zo veel in m'n dorm en zit ik overdags vooral op de uni of in de bieb. De vakken die ik heb zijn (op Business Analytics na) niet heel spannend of uitdagend, maar de stof an sich is wel nuttig. En dat is het wel zo ongeveer! Joeeee! Xxx

  • 03 April 2017 - 17:31

    Geertje:

    Ha Minte,
    Ik heb weer genoten van je belevenissen, wat doe je toch veel en maak je veel mee!
    Ook ik heb een spannend leven, vandaag de badkamers gesopt en straks een nieuw recept uitproberen, iets met tuinbonen, whoeeee!!!
    Veel liefs,
    Je moeder.

  • 03 April 2017 - 18:52

    Minte Siegert:

    Hoihoi moeders,
    Jeetje wat een enerverende dag heb je weer! Ik vlieg haast per direct naar huis om mee te soppen en tuinbonen te eten! Just kidding, het niet-koken-en-niet-hoeven-schoon-te-maken-leventje bevalt me voorlopig nog wel even. Liefs!

  • 03 April 2017 - 21:14

    Warry:

    Hey Minte, ook ik blijf genieten van je leuke verhalen - schrijf echter maar niet al teveel meer in mijn reacties ..... jij kunt je energie beter stoppen in je city-trips, het aanzetten van het geluid op je smartphone en het boeken van tickets in de juiste maand !!!!! Whhaaaaaaaa :-)

    Dikke knuffel, Warry.

  • 07 April 2017 - 23:47

    Nanda:

    Ha Minte,
    hoe herkenbaar dat alarm wat niet afgaat en dan op het nippertje op tijd te zijn voor je trip en vervolgens het slechte slapen de keren daarna. Maar wat gaaf wat je allemaal doet en ziet. Blijf er lekker van genieten met volle teugen en vooral je belevenissen delen. Wat een feest! Liefs, Nanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 104711

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: