Dagje skieën + Weekendje NYC! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu Dagje skieën + Weekendje NYC! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

Dagje skieën + Weekendje NYC!

Blijf op de hoogte en volg Minte

20 Februari 2017 | Verenigde Staten, New York

Hoooiii jongens en meisjes dames en heren! Het is weer tijd voor een twee-wekelijkse update van mijn leventje hier!

Ik schrijf deze update vanaf een bankje langs de Hudson, met de zon in m’n gezicht en met prachtig uitzicht op Brooklyn tegen een strakblauwe lucht. Afgelopen drie dagen was ik namelijk naar New York, maargoed, we beginnen bij waar ik gebleven was:

Volgens mij ben ik twee weken geleden geeindigd met Ring Dance (wat alweer een eeuwigheid geleden lijkt). Maandag tot donderdag was weer same old same old, maar zaterdag gingen we (Alba (Spanje), Ashley (Nieuw-Zeeland), Martin (Tsjechië) en ik) skiën! Het was een trip georganiseerd vanuit de uni, dus het enige wat wij moesten doen was opdagen en warme kleren meenemen. Dit laatste bleek niet helemaal nodig, aangezien het bovenaan de piste acht graden was. Het skiën was gezellig en ging prima! Ik was de enige die niet d’r hele leven op wintersport was geweest, en ondanks dat ik wat langzamer d’r achteraankwam deed ik wel dezelfde pistes als de rest, dus ik vond het goed geslaagd :)
Van de (nep)sneeuw op zaterdag gingen we naar korte broeken op zondag: het was 25 graden in Richmond! Het weer is hier zo omslachtig, niet normaal.

En wederom gingen er een maandag tot donderdag voorbij en was het weer weekend. Dit keer had ik een busticket en hostel naar en in New York geboekt, zonder anderen. De reden hiervoor was dat ik na m’n semester ook in m’n eentje naar San Francisco/ Los Angeles/ New York wil, dus het kon geen kwaad om het eens uit te proberen, dacht ik zo.

Ik nam vrijdagochtend om 01:30 ’s nachts de bus naar New York. Ik heb best wat kunnen slapen, maar werd wel elk half uur wakker dus echt diepe slaap was het niet. Om 07:30 kwamen we al aan in New York! Hier ben ik eerst naar de kapper geweest (ja… broadway shows zijn overrated, een kapper in New York, dat moet je pas meegemaakt hebben… (nee oke stiekem had ik een heel goedkope groupon-voucher gevonden online haha :D). Daarna nam ik een citi-bike naar Soho. Het is heerlijk om door New York te fietsen en het valt best mee hoe gevaarlijk het is. Gewoon uit je doppen kijken en alles komt goed! Het enige probleem was dat je deze fietsen maximaal een half uur mocht lenen per keer, en ik geen idee had waar de fietsenstallingen waren, omdat ik geen internet had om het op te zoeken. Na een beetje gestress, en de helft gelopen te hebben kwam ik aan in Soho. Hier heb ik een maaaaassive milkshake op (zie foto hieronder/instagram) en daarna heb ik nog wat door Soho gelopen. Tegen de tijd dat ik klaar was, was het een uur of 4 en ging ik het hostel maar opzoeken. Verder heb ik die dag niet zo veel gedaan. Eerlijk is eerlijk, om 9 uur viel ik in slaap en werd de volgende morgen om 4 uur wakker, oeps!

Anyway, zaterdag deed ik een tour door de stad met onze tourguide ‘Jerry’. Jerry was een vriendelijke New Yorkse meneer, die heel veel kon lullen, maar weinig over de stad vertelde. Hij stopte elke honderd meter, en de levenslessen die ik het eerste uur heb meegekregen waren:
1. Niet te veel water drinken
2. Eet als je honger hebt
3. Een recept voor een smoothie met banaan, kale, avocado, honing en nog een ingredient dat ik vergeten ben,.
4. Aliens bestaan niet
Jullie raden het al, het schoot mevrouw Siegert weer eens niet genoeg op, dus samen met twee anderen (twee lawyers uit Texas en Louisiana, gotta love the accent!) zijn we er na 2 uur tussenuitgeglipt en zijn we zelf door de stad gelopen. We begonnen over de Brooklyn bridge van brooklyn naar Manhattan, toen 9/11 memorial, toen the Staten Island Ferry langs het vrijheidsbeeld, toen naar het MET, en toen was t tegen een uur of 6 en was de dag voorbij. ’s Avonds organiseerde het hostel een pub crawl, maar ik wilde het er niet op wagen dat ik met mijn minderjarige hoofd geweigerd zou worden. Uiteindelijk ontmoette ik iemand in het hostel met wie ik wat ben wezen drinken, dus uit eindelijk gezellige avond gehad!

Zondag begon met een tour door Harlem. De tour was jazz-geinspireerd, en aangezien ik dus bar weinig kennis van muziek, laat staan jazz heb, kreeg ik de helft van de info niet mee. Op het einde woonden we een dienst van een zwarte gospel church bij, wat echt heel gaaf was om mee te maken! Daarna verliet ik de groep, nam ik de metro naar Times Square en van daaruit fietste ik naar China town. Fietsen door New York met dit weer is zo heerlijk! Na China Town gezien te hebben, belandde ik op een bankje met uitziccht op Brooklyn, waarvandaan ik nu deze update schrijf.

Volgend weekend hebben we een roadtrip door Virginia (whoopwhoop!), en de week daarop is het SPRING BREAK!!! Normaal gesproken type ik niet met drie uitroeptekens, maar dit is het waard, Spring break betekent namelijk twee dingen: 1. Dat ik naar Miami en Puerto Rico ga (waaah!) en 2. Dat het semester over de helft is. Over de helft! Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. .

Liefs,
Minte

Ps. Foto's komen later, en de volgende update is weer over 2 weken, na de Spring Break!

  • 20 Februari 2017 - 08:33

    Moeder Geertje:

    Alleen naar New York, waaaah!!! Dat had je er niet bij gezegd, heel verstandig van je.
    Je hebt overduidelijk genoten, en fietsen door New York, je blijft een hollander. Heb je Purl Soho nog gevonden? (Wink wink)
    Veel liefs,
    Je moeder.

  • 20 Februari 2017 - 08:36

    Carl:

    Goed bezig Minte!!!

  • 20 Februari 2017 - 14:25

    Truus Siegert:

    Oeiiii Minte, doe je een beetje voorzichtig , maar we genieten wel van je verslagen.
    Het adres van die kapper kun je dat even doorgeven dan kan ik er der volgende keer ook naar toe (als opa het er mee eens is ???) O ja dat van die chippendales moet je nog maar eens even nazoeken want de voorlichting van je moeder klopt volgens mij niet hele maal.
    We kijken alweer uit naar je volgende update.

    Veel liefs Opa en Oma.

  • 20 Februari 2017 - 16:57

    Warremans:

    Top-story !! (enkel twee uitroeptekens ......) This is the life of a true globetrotter !! Have fun.

  • 20 Februari 2017 - 23:40

    Minte Siegert:

    Hahaha 'Moeder Geertje', ik had inderdaad met een reden niet gezegd dat ik alleen zou gaan... ;-) En tja of ik bij Purl Soho ben geweest vertel ik uiteraard niet... Maar ik zou wel de brievenbus maar even in de gaten houden de komen weken :D

  • 23 Februari 2017 - 21:22

    Nanda:

    Heerlijk fietsen door NY. Ik ben jaloers. Mooi om te lezen dat je maximaal geniet. Ik kijk uit naar je volgende avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 104723

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: