Roadtrip Viriginia + Spring Break - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu Roadtrip Viriginia + Spring Break - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

Roadtrip Viriginia + Spring Break

Blijf op de hoogte en volg Minte

12 Maart 2017 | Verenigde Staten, Miami

Hoi allemaal, na 3 weken radiostilte weer tijd voor n updateje over mijn bezigheden van de afgelopen tijd.

Twee weken geleden deden we met een groep van 17 man een roadtrip door Viriginia. De eerste dag stopten we bij de ''Natural Bridge", een soort hoge natuurgevormde brug van steen over een rivier, en later op de dag deden we een 4 uur durende hike. Het uitzicht op de top van de berg was de wandeling meer dan waard, zie foto's :). 's Avonds deden we weinig bijzonders, en chillden we vooral in onze hostelkamer, waar we overigens met 3 en 4 mensen in twee tweepersoonsbedden sliepen... Alles voor kostenbesparing :D
Na een ontbijtje in een Amerikaanse diner, gingen we de tweede dag naar de ''Luray Caverns", zie foto's. De rest van de dag deden we niet veel noemenswaardigs, en 's avonds sliepen we op campus omdat dat toch redelijk in de buurt was. De derde dag ging ik niet mee op de road trip, aangezien ik de maandag erna een tentamen had en daar nog nodig wat voor gedaan moest worden.

De week na het roadtrip-weekend was de laatste week voor de spring break met twee tentamens, die alletwee wel prima gingen.

Zaterdag vlogen we begin van de avond naar Miami, waar we tot dinsdag bleven. Over het algemeen was het weer 'wel oké', maar zeker niet super. We hebben hooguit een uur of twee op t strand gelegen, omdat we gezandstraald werden door de stevige wind. Maandag hadden we een sight-seeing dagje, met eerst een bustour door de stad, toen een boottour langs de huizen van alle beroemde mensen, en daarna naar de Everglades. Dit is een nationaal park waar we met een airboat door het moeras zijn gevaren, waarbij we twee alligators in het wild hebben kunnen spotten. :) Een productief dagje dus, maar de combinatie van te harde wind en te zomers kleden, leidde er wel toe dat ik tot op de dag van vandaag snotverkouden ben... En over ziek zijn gesproken, van dinsdag tot donderdag was ik ook niet helemaal lekker, waarschijnlijk door een milde zonnesteek, beetje pech dus :)

In Puerto Rico was het weer een stuk beter. Zodra we woensdagochtend aankwamen, spraken we af met een paar andere exchange studenten die er al waren, en reden we naar een heel mooi strandje in de buurt tot we konden inchecken. De dag erna bezochten we de Old Town van San Juan en de dag erna huurden we een auto en bezochten we het regenwoud. De laatste dag wilden we een veerboot naar een eiland in de buurt nemen, en we waren een uur eerder dan dat de boot zou vertrekken, maar vanwege de grote belangstelling waren we alsnog te laat om mee te mogen. De laatste dag hebben we dus alsnog vooral op het strand gezeten, en zijn we 's nachts om 3 uur met zand in alle hoeken en gaten van ons lichaam het vliegtuig in gestapt. Inmiddels alweer een mega power-nap van 4 uur gehad, dus ik ben weer een klein beetje bij qua slaap..

Liefs!

Ps. Ik zat afgelopen donderdag precies op de helft van mijn Amerika-avontuur :O Nu nog 6 weken les, 1 week tentamens, 3 weken reizen en dan zijn we weer in Nederland. Vrij snel, als je het mij vraagt :)

  • 13 Maart 2017 - 20:01

    Moeder Geertje:

    Ha lieve dochter,
    Leuk verslag weer! Ik hoop dat je verkoudheid snel over is.
    En ik ben stiekem wel blij dat je 'over de helft bent' hoor.
    Veel liefs,
    Je moeder.

  • 18 Maart 2017 - 10:12

    Truus Siegert:

    Lieve Minte,

    Diep in m`n hart ben ik een klein beetje jaloers op je, maar niet op alles
    b.v. met z`n vieren in een tweepersoons bed brrrr.
    Wij genieten van je reisverslagen en kijken alweer uit naar het volgende verhaal.
    Geniet en leer nog maar een paar maandjes, we tellen de weken dat je weer thuis komt.

    Heel veel knuffels van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 104706

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: