Inauguration Day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu Inauguration Day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Minte Siegert - WaarBenJij.nu

Inauguration Day

Blijf op de hoogte en volg Minte

21 Januari 2017 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Over maandag t/m donderdag heb ik weinig te vertellen, want deze dagen zien er tot nu toe vaak hetzelfde uit: overdag de hele dag in de bieb of in de les, 's avonds samen eten en daarna lekker sporten.

Over vrijdag heb ik wel genoeg te vertellen! Ondanks dat ik de wekker om 06.30 PM had gezet (en deze dus niet afging), werd ik uit mezelf nog op tijd wakker om samen met Rebecca, Ashley en Martijn om 8 uur een Uber naar DC te nemen. De stad lag qua verkeer plat, maar het lukte alsnog om rond 10 uur in de rij te staan om het veld voor het Capitol binnen te komen. Ongeveer een uur en driekwartier later waren we binnen, net op tijd om de pledge te zien. Het was heel bizar om tussen voornamelijk Trump supporters te staan. Naast ons stond een vrouw van middelbare leeftijd met een kortpittig kapsel helemaal op te gaan in Trump's speech. Ook was er was geen ontkomen aan de "Make America Great Again"-petjes. Verder hebben Martijn (mede-kaaskop) en ik geleerd dat je maar beter engels kan blijven praten, want als je nederlands praat krijg je toch wat vuile blikken van Trump-aanhangers.. :D

Het voelde heel bijzonder om bij dit historische moment te zijn, maar aangezien Trumpiebumpie (Trumpster, Trumpert, Trumpie, wat je wil, maar we hebben hem nauwelijks Trump genoemd :)) toch maar een stipje in de verte was, wilden we het toch van iets dichterbij meemaken. Na wederom 1 uur in de rij voor de parade en 1 uur langs de route te wachten, kwam de parade dan eindelijk voorbij. Minpuntje: De meesten reden in auto's met geblindeerde ramen. Zoals je kan zien op de video kon ik dus alleen Melania's arm zien. Op zich geen life-changing experience dus, haha :)

Ik hoorde op het nieuws dat er rellen waren, maar daar hebben we zelf niks van meegekregen. Een ander groepje exchange studenten, met wie we aan het einde van de dag de bus terug mee namen, had ze wel meegemaakt en eentje had zelfs wat pepperspray in z'n oog gekregen. Verder was de controle streng en was er overal politie en army op de been. Elke keer dat een groepje soldaten langs kwam werd er wel door iemand geschreeuwd 'Thank you for serving our country'. Beetje anders dan in Nederland dus :)

Liefss,

Minte


Link naar de video: https://www.youtube.com/watch?v=zb7HKpSAeL0

  • 21 Januari 2017 - 17:07

    Geertje Den Ouden:

    Ha Minte,
    Ik heb genoten van je verslag en je filmpje van inauguration day.
    Wat geweldig dat je getuige bent geweest van de inhuldiging van de worst president ever!!
    Ik heb er zelf weinig van gezien, ik word nog steeds onpasselijk als ik die oranje rotkop zie, ik ben bang dat ik er nooit aan zal wennen!
    Maar ja, misschien hebben wij over een paar maanden wel zo,n gebleekt peroxide hoofd als premier, de gekste dingen zijn mogelijk, al steek ik,liever mn hoofd in het zand.
    ik hoorde van Femke dat je roommate ook een Trump-adept is? Dus politics zal wel geen gezellig conversation topic zijn?
    Goed om te horen dat je je draai helemaal hebt gevonden, en dat het met de studie ook goed gaat.
    Wanneer heb je je spring break? Lekker naar de zon straks, heerlijk!
    Wij gaan waarschijnlijl ook naar de zon in de krokusvakantie, als oma,s toestand het toelaat.
    Vandaag zijn we naar tmo fashion institute geweest, papa was ook mee.
    We zijn alledrie heel enthousiast over deze opleiding, dus waarschijnlijl gaat Femke hiervoor volgend jaar. Maar eerst moet ze alle toetsen en pta,s inhalen, want ze is de hele week ziek geweest (griep), dus dat is stevig balen.
    Nou, een fijne week verder, dikke kus,
    Je moeder

  • 22 Januari 2017 - 14:25

    Henk:

    Wow wat een ervaring, getuige te zijn van een zon geschiedenisboeken moment! Je filmpjes zijn ook een plezier om naar te kijken!!

  • 22 Januari 2017 - 20:26

    Wilma:

    Ha Minte,

    Wat geweldig toch dat je dit allemaal mee kan maken, ook al is het dan van de worst president ever, zoalsje moeder hem noemt.
    Je filmpje is ook super, ik heb het net bekeken met Willem en Thijs naast me . Helaas liep het niet, dus hebben we alle beelden schoksgewijs gezien. Maar maakt niet uit.
    Ik heb het idee dat je het heel goed naar je zin hebt, zo te zien.
    Fijn hoor, geniet er lekker van !

    Liefs en groetjes, ook van Willem en Thijs !

  • 23 Januari 2017 - 17:17

    Warry:

    ....... goed om in het bericht van je moeder te lezen dat het met je studie goed gaat. Maar één geruststelling, mócht het met die studie en/of de uiteindelijke baan niets worden ..... dan kunnen je altijd terecht in de journalistiek. Reporter, schrijvende pers, woordvoerder (van een president of premier om maar eens wat te noemen ;-)

    groeten, Warry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minte

Op deze blog zal ik mijn avonturen tijdens mijn semester abroad aan de universiteit van Richmond, Virginia met jullie delen :)

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 104710

Voorgaande reizen:

05 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Tanzania

03 Januari 2017 - 16 Mei 2017

Semester Abroad - Richmond, VA

Landen bezocht: